LOGO, VISUEL IDENTITET OG HJEMMESIDE
Danske Terapihunde

Logo og hjemmeside til klart defineret målgruppe
Konkretisering af målgruppe og ydelser, valg af kundetype, markedsføringstjek, logo og efterfølgende tilpasning og udvidelse af hjemmeside, herunder nyt design og flere funktioner.
Kunde – Danske Terapihunde
Danske Terapihunde uddanner terapihunde-teams i hele Danmark. Et team består af hund og hundefører og fungerer som støtte for børn, unge og voksne i svære situationer eller med diagnose.
Terapihunde hjælper mennesker med psykiske lidelser, demens og stress men kan også være støttende på uddannelsessteder, sygehuse og ældrecentre.
Betina Hofmann, ildsjælen bag Danske Terapihunde, er uddannet hundeinstruktør og lægger vægt på at uddanne velafbalancerede og veltrænede hunde.
Betina har mangeårige erfaringer indenfor blandt andet lydighedstræning, hundeadfærd, specialsøgning og nosework.


Udfordringer
Betina Hofmann kontaktede oprindeligt Karin Melbye for at få en professionel vurdering af et nyt brand inklusiv det tilhørende markedsføringsmateriale.
Et markedsføringstjek afslørende udfordringer omkring den eksisterende visuelle identitet og de brugte markedsføringskanaler, især hvordan budskabet om at bruge hunde som støtteredskab skulle formidles.
Det blev tydeligt, at det begrænsede kendskab til terapihunde i den almene befolkning betød, at strategien for Danske Terapihunde skulle justeres.
Løsning
Løsningen blev at udarbejde en ny visuel identitet til Danske Terapihunde, der kunne formidle budskabet om støttehunde.
Udgangspunktet var en klarlægning af målgruppen og valg af en specifik kundetype samt efterfølgende tilpasning af brand og markedsføring.
Løsningen indeholdt:
- Rådgivning omkring kundetyper og hvad der motiverer den enkelte kundetype til et køb samt valg af specifik kundetype
- Markedsføringstjek af eksisterende markedsføringsmateriale og -kanaler med konkrete forslag til ændringer
- Udarbejdelse af nyt logo der viser det tætte bånd mellem hund og menneske
- Designmanual/visuel guide omkring farver, skrifttyper, former, fotos og nyttige ord til den valgte kundetype
- Rådgivning omkring hjemmeside. Herunder vigtigheden af en ordentlig struktur, god funktionalitet, optimeret tekst, egnede billeder, basis søgemaskineoptimering og hensyn til både den valgte kundetype og Google
- Oplæg på forside og underside af hjemmeside inden opbygning
- Sparring omkring ydelser og hjemmesidetekster
- Opbygning af hjemmeside på subdomæne, så den eksisterende hjemmeside stadig var fungerende under opbygning
- Rådgivning omkring skabelon, WordPress, hosting og backup
- Undervisning i brugen af den nye hjemmeside

Resultater på hjemmeside
I løbet af de første to måneder viste Google Analytics en ændring på hjemmesiden på:
35% Flere brugere
70% Mere tid brugt på siden af besøgende
6% Lavere bounce rate
Udtalelse fra Betina Hofmann
Jeg læste om kundetypeanalyse i en artikel på internettet. Jeg ønskede at vide mere om, hvad det konkret kunne gøre for mig, da jeg stod overfor at skulle i gang med min virksomhed Danske terapihunde. Jeg havde et konkret behov for at få udviklet et logo og en hjemmeside, og jeg ville gerne målrette den til lige præcis de “rigtige” kunder.
Efter det indledende møde med Karin Melbye var jeg overbevist om, at en kundetypeanalyse med tilhørende designmanual var det rigtige valg for mig. Med en designmanual har jeg fået et konkret og overskueligt arbejdsredskab i hverdagen, som gør at alle mine grafiske produkter altid har det samme udseende, og de er tilpasset lige præcis til mine kunder.
Hele vejen igennem processen med udvikling af logo og hjemmeside har Karin med sin dygtige faglighed rådgivet på en konstruktiv og lærerig måde. Der har altid været tydelig overskuelighed, tryghed og klarhed over hele processen.
Efterfølgende har jeg fået mange positive tilkendegivelser på såvel logo som hjemmeside, og jeg glæder mig til forsat at samarbejde med Karin Melbye.
Markedsføring i sikre hænder
Som uddannet mediegrafiker og certificeret kundetypeekspert er jeg en professionel og seriøs samarbejdspartner til din virksomheds markedsføring.
Med erfaring fra både reklamebureau og trykkeri kan jeg rådgive dig omkring det rette valg af markedsføring, hvordan du optimerer din profil til målgruppen, og hvordan du sikrer dig en fast kundekreds.
Uanset om du har brug for mindre grafisk løsning, en justering af din eksisterende markedsføring eller behov for en større opdatering, tager jeg hånd om alle processer og er din personlige garanti for, at din virksomhed er rustet til fremtiden.
Venlig hilsen
Karin Melbye

Vent ikke! Tag kontakt allerede i dag
Sammen finder vi den rette løsning til din virksomhed.
